Follow

Har jag uppnått mina mål 2016?

I somras på en åker någonstans på västkusten...
 
 
Den första januari i år skrev jag ett inlägg (ni kan läsa det här) med mina mål inför året och det är så himla kul att tänka tillbaka på hur jag satt där i min soffa i Örgryte i Göteborg och skrev det - helt oventande om allt det jag nu har upplevt och uppnått under 2016. 
 
Så här såg den listan ut: 
 
Ta hand om mig själv!   √
Jag satte en bock på den här även om jag inte är helt nöjd med hur jag tar hand om mig själv, men om jag jämför med 2015 så har jag tagit många kliv framåt. Jag vågar säga nej, tänker på vad jag stoppar i mig och planerar min vardag lite bättre. Små saker kan göra stor skillnad. 
 
Besöka andra delar av Sverige   —
Förutom några få besök i andra små städer så har jag inte utforskat Sverige speciellt mycket. Det kanske får bli ett nytt mål 2017, jag vill så gärna upptäcka till exempel Norrland och besöka Gotland (har varit där en vecka 2009 men vill verkligen tillbaka). 
 
Tatuera mig   √
Ja, det blev ju en liten sol på armen i Las Vegas! 
 
Hitta ett nytt fotoprojekt   —
Njaaa, det har ju blivit några små dags-projekt eller dagar i studion men jag skulle nog inte kalla det ett fotoprojekt. Det hade ju varit så kul att hitta på något större igen! Den här punkten för följa med till nästa år igen tror jag... 
 
Få fler följare på Instagram   
Det har både gått upp och ner under året men just nu står jag på ungefär samma antal som förra december. 
 
Totalnjuta av sommaren och VERKLIGEN ta vara på den   √
JA! Det var en väldigt fin sommar och jag är glad att jag kramade ur varje liten droppe av den. Längtar redan till nästa sommar! 
 
Köpa en hatt   √
Jag både fick en hatt och har köpt en hatt. Har dock inte använd dem så mycket (vågar liksom inte) men det kommer nog... 
 
Bli (mycket) mer sparsam   
Hahahaha... nej. Jag var nog mer sparsam under 2015 än vad jag har varit i år. Det får bli en ordentlig skärpning på den fronten inför nästa år. 
 
Köpa ett nytt objektiv   
Nej, inga nya objektiv, men två nya kameror, hehe!
Tre om man räknar polaroidkameran också...
 
Satsa mer på mig som fotograf   √
Jag tog min examen på Fotoskolan STHLM i juni och sedan fick jag jobb direkt på Studio Emma Svensson och har arbetat mer med foto än vad jag någonsin har gjort nu det här senaste halvåret. Så ja, det har jag absolut gjort! Och mer blir det - jag är så taggad! 
 
 
Så, jag lyckades med hälften av mina punkter i alla fall! Det känns inte som en total fail, men jag känner att jag borde ha klarat bättre (i alla fall när det gäller sparande). Snart är det ju dags att börja fundera på vad jag har för mål och drömmar inför 2017, är det bara jag eller är blir ni också lite pirriga när ett nytt år är på väg? Det är ju egentligen som vilken dag som helst men jag tycker alltid att det känns lite spänannde... 
 
Postat av: Anonym

Fint :)

2016-12-27, 11:36:10 -
Postat av: Netti Starby

Vad kul att du har uppnått flera av målen och lycka till med dina nästa mål! :-D Kramis

2016-12-27, 12:40:01 - URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken jättebra lista och idé!! Kul att du lyckats bocka av en hel del också! :D jag ska inspireras av dig ocg göra en liknande lista till 2017 :D

2016-12-27, 13:04:46 - URL: http://jzederfeldt.blogg.se/
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul med sådana här mållistor och utvärderingar. Jag ska kanske också göra en sådan för kommande år.
Skulle också vilja bli bättre på att utforska Sverige (och åka till Norge). Gotland har jag aldrig varit på sen vill jag åka runt mer i Stockholms skärgård och till Norrland också :P

2016-12-27, 16:47:26 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: blondina

grym blogg :) hur mår du? hade du en bra jul? kramar

2016-12-29, 01:46:29 - URL: http://finest.se/blondina

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: