Follow

Så mycket snö, så lite tid

 
 
Jag vaknade upp i onsdags och tyckte att det var ovanligt ljust ute men tänkte inte så mycket på det för jag var helt inne i mobilen och följde valet i USA. Men ner det var över och jag skulle gå in till köket så ser jag att det är helt vitt ute. Alltså helt vitt. Jag ser inte ens Kaknästornet på andra sidan vattnet. Jag ser inte ens vattnet för att det snöar så mycket. 
 
Det var två timmar kvar tills jag skulle vara på plats på en fotografering på Östermalm och instinkten sa att jag borde gå nu för att ens ha en chans att hinna. Så jag gled/halkade/pulsade ner till bussen för att inse att den inte kommer komma, och börjar istället promenera in mot stan. Snön virvlade runt i luften och ju längre jag gick desto fler joinade vår lilla grupp människor som inte tänkte ge upp bara för att bussen inte kom. 
 
90 minuter senare står jag på Slussen, helt pissblöt med kameraväska, datorväska och den största reflexskärmen vi har (som funkade ganska bra som skydd för ögonen under min vandring till stan). Tunnelbanan gick som den skulle och jag tog mig ganska snabbt till fotograferingen. 
 
Det jobbigaste var nästan att jag behövde gå hem igen sedan på kvällen. Men då hade Philip också tagit sig till stan så vi promenerade tillsammans hem (efter att ha frågat flera olika taxichaufförer om de kunde köra oss hem men alla vägrade) med matkassar och alla möjliga väskor vi bar på. Snacka om att det var skönt att sätta sig i soffan den kvällen. 
 
Igår morse behövde jag "bara" gå till Slussen och kunde ta bussen hem på kvällen i alla fall så det verkar som att läget nu är under kontroll för de stackars busschaufförerna. Nu har jag precis redigerat massor av bilder från ett event igår och jag skall strax ta mig till jobbet!
 
Ha en underbar fredag och helg nu mina vänner!
 
Postat av: Miss Baby Peaches

Att snö kan vara så vackert!

2016-11-11, 13:24:24 - URL: http://babypeaches.blogg.se/
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Sagolikt vackert på bilderna!
Vilka äventyr det blev med all snö i Stockholm :P

2016-11-12, 19:21:00 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: ISA

fan alltså, ryser bara jag läser om din snöupplevelse! haha, exakt samma för mig typ. gick från slussen till sickla. Var bor du? om du vill säga, haha. måste ju vara åt mitt håll tänker jag ;)

Svar: Haha! Ja precis :) bor på Finnberget!
Emma Grann Fotografi

2016-11-13, 17:36:20 - URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Heléna

Så härliga vinterbilder, men förstår att det var kämpigt för er att ta er hem med alla saker med den snömängden! Kram <3

2016-11-15, 22:16:19 - URL: http://helna.blogg.se
Postat av: maria eek

Så vackert!

2016-11-17, 00:16:37 - URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: