Follow

Sju saker ni kanske inte visste om mig

Death Valley för några veckor sedan. Klicka här för att se fler bilder därifrån.
 
 
Här kommer ett en liten lista på sju saker ni kanske inte visste om mig: 
 
• Jag är sjukt rädd för hajar. Alltså riktigt kissa-i-byxan rädd! När jag och Philip kollar på Hawaii Five-0 och de filmar surfare underifrån, liksom djupt nere under vattnet, så kan jag knappt titta på TVn för jag får haj-panik.
 
• Jag tappar bort saker hela tiden. Hela tiden! I princip dagligen. Men 99% av alla gånger hittar jag sakerna igen typ tio minuter senare och jag vet inte varför det är så. När man lär känna mig så slutar man bli orolig när jag har tappat bort mina nycklar för tjugonde gången, haha! 
 
• Jag vet inte om jag har ovanligt bra hörsel eller om jag bara är sjukt uppmärksam (kanske båda?). Ibland när jag sitter på ett café eller något liknande ställe med mycket folk som pratar så kan jag lyssna och hänga med i typ två eller tre olika konversationer samtidigt. Och när jag var mindre och bodde på övervåningen hemma så hörde jag alltid vad mamma och pappa pratade om i köket där nere, även om min dörr var stängd. 

• När jag snyter mig låter det som att det är tre elefanter i rummet. Många kanke tycker det här om sig själva men tro mig - det är sant. Jag vet liksom inte hur man snyter sig bra men "fint". 

•  Jag älskar parmesanost! Jag och mamma konstaterade nyligen att vi brukar ta massor av parmesanost på vår pasta, sedan röra runt och dela och blanda allt - för att sedan ha på lika mycket ost igen, haha! 
 
• Jag är mörkrädd. Oftast bara utomhus (och mest sent kvällen) men om jag är ensam hemma kan jag faktiskt bli lite rädd inomhus också. Så - Hej hej jobbig tid på året när det alltid är mörkt...
 
• Jag skulle nog inte kalla mig själv skrockfull men jag lägger inte nycklar direkt på bordet och ibland knackar jag i trä om jag har sagt något som verkligen inte får gå i uppfyllelse. Jag trampar heller aldrig på A-brunnar och råkar jag göra det så knackar jag alltid mig själv i ryggen tre gånger, även om jag går helt för mig själv. Så kanske lite skrockfull ändå, haha! 
 
Postat av: Emilia

alltså det här med att tappa bort saker. jag gör också det, så jäkla störigt. Tänk så mycker mer ma skulle hunnit med på en dag om man slapp allt letande jämt

Svar: Ellerhur!! Så jobbigt...
Emma Grann Fotografi

2016-11-17, 23:48:53 - URL: http://emiliawesterstrom.se
Postat av: Veronica

Alltså, jag delar verkligen hajskräcken med dig. När jag var yngre (läs 16-18 år) kunde jag få panik i badbassänger pga rädsla av att det skulle simma in hajar... Nu är det bättre men jag kan fortfarande knappt se hajar på bild eller simma för långt ut i hav. Och sen mörkrädslan som jag trodde att jag skulle bli av med genom åren, den hänger kvar än.

Svar: Men ja, samma här! En gång badade jag och brorsan i en simbassäng när det var mörkt ute - i typ 10 minuter innan vi båda var skiträdda och var tvungna att gå upp haha...
Emma Grann Fotografi

2016-11-18, 09:20:55 -
Postat av: Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg

Haha jag är också mörkrädd.... så jobbigt!

2016-11-18, 10:37:35 - URL: http://www.mariaekblad.se/blogg
Postat av: sandra

kul att få veta mer om dig :D

2016-11-18, 13:04:40 - URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Isabella [ Fotografi ]

Tycker sånt här är så roligt att läsa! ^^
Själv är jag en mästare på att lägga saker på (vad jag tycker i stunden) världens bästa ställe. Kommer ju aldrig glömma bort det ju... Suck. Spenderat x antal dagar åt att leta efter min hemnyckel, hittar den sedan i min plånbok. Och linslocken tappar jag alltid bort, ALLTID. Sen lyckas jag hitta alla på samma gång och plötsligt har jag ett eller två extra som jag inte har någon aning om vart dem kommer ifrån, jag köper liksom inga nya. xD

Svar: Hahaha åååh, känner verkligen igen mig med linslocken!
Emma Grann Fotografi

2016-11-18, 18:35:00 - URL: http://szalai.blogg.se
Postat av: Anonym

Brus är rädd för dig

2016-11-28, 14:46:31 -

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: