Follow

Spökstaden Bodie

Nikon D610 + Nikkor 28mm 1,8
 
Under en utav dagarna uppe i Mammoth Lakes hade jag en ledig eftermiddag så jag tog bilen och roadtrippade upp till den här spökstaden. Jag trodde att den skulle vara ganska liten (typ tio små slitna hus liksom) men det var så stort! Det tog mig en och en halv timme att gå runt där och då hade jag inte ens sett allt! 
 
Det var riktigt häftigt och man kunde läsa om mycket historia kring staden, vilket jag kan tycka är väldigt intressant och kul. Jag älskar att lära mig nya saker, även om det bara är vart skolgården eller fängelset låg i en gammal stad liksom. Jag blev mycket glatt överraskad i alla fall, och hade kunnat stanna en timme till om jag inte "behövde" hinna tillbaka till Mono Lake till solnedgången...
 
Ni kan se min vlog från den här dagen → här!
 
 
Och det roligaste hände: Jag tog självporträtt i staden och den här farbrorn fotobombade mig! Det här är en inzoomning på en utav bilderna och jag märkte det först långt senare när jag tittade på bilderna också, hahaha! Så skön! 
 
Postat av: Miss Baby Peaches

Häftigt ställe verkligen!

2016-09-30, 12:21:30 - URL: http://babypeaches.blogg.se/
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Åh vad häftigt med en stor öde stad. Måste verkligen vara speciellt att gå runt där. :D Kul att den där mannen fotobombade dig ;)

2016-09-30, 15:58:12 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Peter

Läckert :-)

2016-10-01, 12:17:12 - URL: http://stillastund.blogg.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: