Follow

Hej igen internet

 
 
Hej igen internet, nu har det gått två veckor sedan vi hördes av. 
Sist jag var utloggad såhär länge var när jag och min kompis Frida åkte till Sydafrika och bodde i en träkoja i 12 dagar i början på 2013 (det var alltså ett hotell men vi bodde i små trästugor några meter över marken mitt ute i ingenstans utan internet). Det kändes dock inte lika galet då för det tog cirka 45 minuter att scrolla igenom allt jag missat på Instagram och Facebook på två veckor, haha. Det är lite sjukt hur mycket vi "bor" i sociala medier nu jämfört med bara fem år sedan.. 
 
Och vad som började med lite ångest nu när jag för två veckor sedan stängde av min telefon och all kontakt med omvärlden (förutom Philip då), slutade nu med lite ångest när jag skulle logga in igen. 115 mejl i jobbmejlen och 77 mejl i min privata mejl, 20 konversationer på Facebook och några sms och samtal hit och dit. 
 
Jaja, det är väl bara att hoppa in i stressen igen då... ☺
 
Bilden här är från min första semesterdag i Norge, det är någonstans runt midnatt den 30 juli på en ö som heter Senja i nordnorge. En av mina favoritplatser. Det känns som en evighet sedan nu för vi har gjort och varit med om så mycket sedan dess och jag kommer dela med mig av fler bilder så småningom från hela resan. Men den här kan få sätta tonen på hur resan började, med rosa himmel och ett försök att börja slappna av. 
 
Postat av: Joré Dirgélaité

Åh så fin bild! Och så skönt med internetdetox? Hoppas det känns okej att komma tillbaks in i det.

2018-08-12, 21:54:12 - URL: http://jdfoto.blogg.se/
Postat av: Saga

Har pratat så mycket med mina vänner om det här på sista tiden, behovet och beroendet av sociala medier. Som egentligen bara är helt konstruerat. Hoppas du har fått slappna av! Himla fin bild på dig

2018-08-14, 20:22:35 - URL: http://nouw.com/sagaaginger

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: