Follow

Utflykt till Henningsvær

 
En utav dagarna vi bodde i Svolvær gjorde vi en utflykt till en närliggande liten hamnstad, Henningsvær, som är en utav mina favritstäder i Lofoten!

 


Bara vägen dit är en utflykt i sig, berg och vatten så långt ögonen kan nå... 

 


Färdkost: Mjukglass i varm våffla, ja tack! 

 


Under ett molntäcke strosade vi runt i Heningsvær, fiskeåtarna och de små mysiga restaurangerna längs gatorna gör att det känns lite overkligt. Tänk att det ens finns städer såhär högt upp i världen? 




Vi åt en sen lunch på en utav de där restaurangerna, jag åt en supergod fiskgryta med fisk som fiskats bara en bit bort lite tidigare. 
 
 


Och till efterrätt delade vi på en cheesecake, typ den minsta men också den godaste jag någonsin ätit. 

 
 
Sedan rullade vi tillbaka mot campingen, med mysig musik i högtalarna och vi stoppade längs med varje hörn ungefär för att ta bilder, haha. 

 


Om ni tittar riktigt noga kan ni se två tält där borta på klippan, ett rött och ett grönt. Folk campade "off road" överallt här. Jag är bara imponerad att de orkar bäre tältet hela vägen dit, haha. 
 
 
 
Philip i väntan på att jag tar bilder ☺



Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: