Follow

Zebras

Jag har fortfarande ett par bilder som jag inte har delat med mig av från Sydafrikaresan, här är ett par på zebror, i dagarna så kommer de sista att komma också, på bland annat noshörningar och lejon.
 

Kamera: Nikon D3100
Objektiv: Sigma 150-500 mm 1:5-6.3 APO
Postat av: Mathilda - PHOTOGRAPHS

Riktigt fina bilder allihopa! Fastnade lite extra för den mellersta zebra-bilden. :)

Nu blev jag med extremt sugen på att skaffa mig det objektivet! Är det något du hade rekommenderat? Blir den väldigt svår vid eftermiddag-/kvällsmörker? Vad har du för andra objektiv utöver detta? :)

Svar: Jag blev jättenöjd med Sigmaobjektivet! Dock var det dyrt för min stackars studentplånbok men detvar värt det i slutändan! Jag läste mycket om att det skulle vara svårt att fota i kvällssol och sådant men det var inte så svårt om man hade de rätta inställningarna i kameran bara. Dock använder jag inte objektivet annat än typ på sånna resor och kanske fotbollsmatcher och sådant. I vardagen och "vanliga" bilder och fotokonst använder jag ett objektiv som går till 300mm och det räcker gott och väl :) men för en sån här upplevelse så var det jättevärt! :)
Emma Grann Fotografi

2013-05-10, 16:20:47 - URL: http://bymathilda.se
Postat av: Josefine Anerland

Åh zebrafölet, G E M I G !

2013-05-11, 20:53:12 - URL: http://josefineanerland.blogg.se/

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: