Follow

Frågor & Svar

 
 
 Vilket är ditt bästa fototips när det bara är tråkigt väder ute? Jag tappar motivationen helt då men du verkar fortsätta fota hela tiden!
Haha! Jag tappar också ofta motivationen när vädret inte är bra. Men om det är väldigt molnigt eller regnigt så brukar jag "trycka in" mina modeller i buskar och fota dem i väldigt kort skärpedjup. Det brukar bli ganska fint tycker jag. Då slipper man lägga fokus på fula himlar eller tråkigt ljus. Blir bilden ändå tråkig så brukar jag testa att göra den svartvit i Photoshop, ibland fungerar det bättre! 
 
 
En kall och regnig morgon i maj när jag tryckte in Alma och Malin i en buske. 
 
 
Jag vill veta allt om din utbildning! 
Jag har skrivit ett inlägg om det mesta som ni kan läsa → här. Sedan kan ni titta in under kategorin "Fotoskolan STHLM" så får ni upp alla inlägg jag skrivit som är relaterade till skolan. Ni kan också läsa om allt på Fotoskolans hemsida
 
 
Skulle du kunna berätta om för- & nackdelar mellan AF/MF och hur en enklast tar steget mot att fokusera manuellt, hur detta påverkar bilderna och hur du brukar göra!
Jag fotograferar nog till 90% med AF (autofokus) faktiskt och jag har liksom aldrig sett vitsen med att fokusera manuellt. De enda gångerna jag fokuserar manuellt är när autofokusen inte sätter fokus där jag vill. Jag har hittills inte känt något behov att att fokusera helt manuellt, de flesta kamerorna är ju redan så grymma på att just fokusera, så jag låter kameran sköta det.
 
 
 
 
Vad är dina planer efter examen nu? 
Jag har fått jobb! Ett riktigt roligt och bra jobb dessutom! Men jag tänkte skriva mer om det en annan dag och vad det innebär för mig och framtiden! Men jag är så taggad! 
 
 
Kan du inte ha en fototräff någon gång?
Hmmm... tror ni att någon skulle dyka upp? Jag visste inte ens att det intresset fanns! Det hade ju givetvis varit så roligt, men jag vet inte om eller hur eller när jag skulle göra det?
 
 
 
 
Kom ihåg att ni kan fråga mig vad ni vill → här ← så fortsätter jag att svara på era frågor i kommande Frågor-&-Svar-inlägg! 
 
Postat av: Malin

Jag hade dykt upp på en fototräff om jag bodde närmre!

2016-06-17, 14:38:56 - URL: http://malinhalvarsson.blogg.se
Postat av: Gabriella

Åh så roligt att läsa, det med busken lät ju himla spännande haha!!

2016-06-17, 17:48:04 - URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: linah

rolig inlägg:D

2016-06-18, 00:38:57 - URL: http://nouw.com/linaheva
Postat av: ♫♪ sandra

kul att läsa :)

2016-06-18, 12:16:30 - URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Caroline

Åh vad fina bilder!

2016-06-18, 14:39:25 - URL: http://carolines.for.me/
Postat av: Matilda

Haha jag är totalt tvärtom då det är dåligt väder (förutom om det ösregnar förstås). Gråa himlar älskar jag att ha som bakgrund, förstås brukar jag behöva göra dem lite mer dramatiska men såå simlpa och snygga och dessutom slipper man skuggor :D

2016-06-19, 18:09:12 - URL: http://tildasofias.blogg.se
Postat av: Anonym

Fototräff i Stockholm med dig säger man verkligen inte nej till! Så kan alla gå på en foto tur tillsammans :D

2016-07-17, 12:34:26 -

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: