Follow

Vykort från ett grått Paris

En eftermiddag vid Sacré-Cœur, så himla fin utsikt därifrån, man får verkligen en känsla av hur stort Paris faktiskt är! Ett måste om ni besöker Paris, alla fina små kullerstensgator och mysiga små fik och restauranger här uppe är verkligen mysigt. 
 
 
Evelina strikes a pose på en av dessa kullerstensgator... 
 
 
En paus under en värmelampa. 
 
 
Här hängde vi under den mesta tiden i Paris. På fotomässan "J.E.E.P" där vi pratade med bildköpare och editors på olika magazin och gallerier till exempel. Och allmänheten fick även komma in och titta på allas små montrar och bord med bilder. Många talangfulla människor på detta stället! Det var riktigt kul att gå runt och kika! 
 
 
En av alla fina vyer i Paris. Trappor fick man vänja sig vid. 
 
 
En söt liten fransk farbror som jag och Evelina stannade och pratade med en stund. Sedan poserade han här i hörnet för ett foto. 
 
 
Det var så skönt att hänga med fotografer hela resan för ingen klagade om man stannade och fotade eller suckade om någon ville ha hjälp med en bild. Så skönt för oss alla tror jag, när man är van vid att alltid ligga sist i gruppen för att man stannar och fotar hela tiden... haha! 
 
 
Ännu mera mäss-häng. 
 
 
En regnig kväll på ett mysigt torg. Vackra vackra Paris! 
 
 
Här är en del utav Paris-gänget från klassen. Istället för de vanliga turistbilderna tog vi den här fantastiska "bandbilden" framför Eiffeltornet. Riktigt coola. 
 
 
Alla jag möter nu frågar mig hur det var i Paris! 
"Regnigt och jag var sjuk" får de som svar, haha! Men så var det.
 
Jag och Philip hade sån himla tur med vädret förra året när vi var i Paris så jag hade nog blivit lite bortskämd och fått en fantastisk uppfattning om staden då. Nu var det mest kallt och regnigt och dessutom var jag väldigt sjuk i några dagar så resan blev ju inte tipptopp, men vi hade det jättemysigt ändå (de dagarna jag kunde vara med och hänga). 
 
Och Paris är väldigt vackert och det är en stad jag kommer komma tillbaka till, jag älskar de små gatorna och alla de fina gamla husen. Det är en mysig stad, helt klart! Men med (nästan) konstant regn så blir det ju inte jätteroligt, speciellt inte på bild, haha! Så min kamera fick bo i väskan mycket och det här var liksom nästan alla bilder jag tog (utöver de i → mitt förra Paris-inlägg). 
 
Nu skall jag strax iväg och plåta ett event i minst lika regniga Stockholm...
(Kom igen nu solen!! Har vi inte väntat tillräckligt??) 
 
Postat av: Lena

Vilka fina bilder! Inte alls avis.

2016-05-27, 20:36:20 - URL: http://thelenaelisastory.blogg.se/
Postat av: Yohanna af Skovde

Ljuvliga bilder!

2016-05-27, 21:28:31 - URL: http://yohannaafskovde.se/
Postat av: Linn Strömberg

Så himla roligt att se! men så synd att du blev sjuk :(

2016-05-27, 22:16:06 - URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Paris är verkligen en så vacker stad! Superfina bilder! :)

2016-06-01, 21:16:18 - URL: http://nouw.com/rebeccahjortskull

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: