Follow

Året 2016

Några minuter in i år 2016...

 
Det här året har varit berikande på väldigt många sätt, jag har inte bara gjort massor av saker jag aldrig gjort förut, utan jag har också lärt känna många nya härliga människor som jag ser fram emot att lära känna bättre under 2017. Det har funnits både jobbiga och fina stunder under året men räknar jag ihop det så har det ändå varit allra flest fina minnen som skapats tror jag. 
 
 
Beskriv året med tre ord:
Givande, positivt och äventyrligt. 
 
Vart reste du?
Jag besökte många fina städer som ParisKöln och München. Nu i höst gjorde jag ju Fotoresan i USA också, som drog genom Kalifornien, Arizona, Utah, Nevada och till sist två veckor i Texas.  
 
Årets bästa bild:
Det här var så himla svårt att komma fram till (har suttit i flera dagar och funderat, haha!). Så jag valde den här, det blev årets mest gillade bild på min Instagram och jag kan faktiskt hålla med era likes där. Det här var en helt magisk januarimorgon i Göteborg där jag bodde då. 
 
 
 
Vad såg du mest fram emot?
Det måste nog vara resorna ändå. Jag älskar ju att resa. Jag bokade den där Roadtrippen i USA i början på året och jag har liksom suttit och taggat sen dess. Det kändes så sorgligt när den var över men jag åker ju till USA igen i juni så mig går det väl ingen nöd på egentligen... 
Jag såg också väldigt mycket fram emot sommaren, dels för att det är varmt och ljust men också för att jag spenderade hela sommaren i Göteborg och på västkusten vilket var så härligt! 
 
Vilken dag var bäst?
Så svår fråga ju, men om jag måste välja någon nu på en gång så blir det nog den sjätte oktober. Det var i alla fall den dagen jag verkligen tog vara på mest känns det som. Det var i USA och vi började dagen vid halv tio på morgonen då vi åkte in i Zion National Park, åkte runt i parken, besteg ett berg (Angels Landing) i Zion, bilade vidare till delstaten Nevada (vi stoppade några gånger för att bland annat dansa limbo vid vägkanten) och till sist nådde vi Las Vegas. Sedan dansade vi och hade så roligt hela natten och tidig morgon och jag gick och lade mig halv tio på morgonen igen. Så det var 24 timmar jag verkligen tog vara på. Hoppas på fler såna dagar!
 
Här kommer några till fina dagar jag kommer minnas från det här året: 
 
När jag hängde med Elin i Kungsträdgården en tidig vårmorgon. 
 
När jag träffade Alma och Julia för första gången och vi fotade massor hela dagen. Vi åt ingenting och bilen dog för att vi satt och värmde oss i den för länge men det var ändå en väldigt fin dag. 
 
Slutspurten på Fotoskolan STHLM, när allt skulle hinna bli klart innan examen. 
 
När jag och Philip åkte till Brännö över dagen. 
 
När jag, Stina, Tovali, Elsa, Sanna och Martin tog båten ut till Vaxholm en fin dag i maj.  
 
Examensutställningen!
 
När jag och Johanna åkte hela Skåne runt på 20 timmar. Här var vi i Skanör. 
 
Och när jag ensam åkte genom Yosemite National Park en hel dag. Jag tror ändå att den här delar förstaplatsen på bästa dagen i år, det var så galet magiskt. Och jag är faktiskt så himla glad att jag gjorde det helt själv, jag kunde liksom stanna och bara njuta på vilka ställen jag ville. Fota exakt hur mycket jag ville och vara borta hur länge jag ville. Svävar fortfarande lite på moln när jag tänker på den här dagen... 
 
Planer för 2017?
Jag kommer fortsätta jobba på Studio Emma Svensson, där jag assisterar och fotar, sedan kommer jag fortsätta jobba med Fotoresor tillsammans med dem också, och bland annat åka till USA och Berlin som det ser ut nu. KUL! Jag har inte hunnit fundera så mycket kring vad jag vill göra 2017 faktiskt. Jag gillar att ta det lite som det kommer... 
 
Men jag insåg nu när jag skrev det här att mina bästa minnen och mina favorit-dagar under året var när jag åkte någonstans eller hittade på nya saker. Så jag skall definitivt försöka göra mer sånt!
 
Postat av: Alma

Haha, så roligt att bilen dog ändå😂 det var verkligen en rolig dag!!

2016-12-31, 14:53:22 - URL: http://almabengtsson.se
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Fina tillbakablickar på året, riktigt härliga minnen! Gott nytt år! :D

2016-12-31, 16:03:12 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Anonym

Kommer också minnas den dagen i kungsträdgården som SÅÅ mysig! Åååh! Varje gång jag är uppe tidigt på morgonen så tänker jag att jag måste göra det oftare, men lik förbannat är det så svårt att komma upp när man väl ligger i sängen! haha! Men mer sånt, helt klart <3

2017-01-02, 12:47:36 -
Postat av: sandra

Kul att läsa :)

2017-01-03, 18:24:49 - URL: http://www.sandramusic.spotlife.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: