Follow

Bunes beach och en kvällstur längs fjordarna


En av alla våra fantastiska dagar i Lofoten startade här i Reine på en brygga. Vi tog en båt genom fjorden till en ännu mindre stad där vi sedan hajkade mot Bunes Beach som vi hade fått tips om att åka till. 

Det är svårt att få med på bild eller ens beskriva storleken på allt det här på ett sätt så att ni förstår. Men det tog oss 20 minuter att gå genom sanden för att komma till vattnet. Och på bilden precis här ovanför ser ni ett litet rött hus, det är egentligen ganska stort och det sitter 30-40 pers där på stranden nedanför och solar och badar. Ni ser också två personer på kullen längst till höger i bild. Här står jag i mitten på stranden. 
 
Så fina landskap! 
 
Vi tog en välbehövlig powernap där på stranden. Det var kallt i luften men sanden var uppvärmd av solen. 
 

Sedan hittade vi en gräsplätt där vi lagade mat, vi hade lyxat till det med att köpa en ketchup - MMM! 


Sedan vandrade vi tillbaka till hamnen och tog båten tillbaka genom fjorden igen. 

På den här kallaste dagen hittills bestämde vi oss också för att köpa en engångsgrill (vi var lite trötta på inlaggd mat på burk) och satte oss med bilen som vindskydd och grillade middag. Här är jag med fyra lager kläder på mig, haha! 
 

Sedan tog vi bilen genom landskapen, längs med fjordarna och bergen, förbi idylliska små fiskebyar. Det är helt otroligt för mig att vi faktiskt var här. Allt känns som en dröm nu när jag tittar på bilderna. Det var så vackert!

Postat av: Matilda

Alltså Emma! Helt fantastiska bilder!

2017-08-08, 16:28:32 - URL: http://nouw.com/tildasofia
Postat av: Isa Bylund

dina bilder från denna resa är fan sjukaste jag sett på länge!! På ett bra sätt, haha. Så magiskt! Blir så nyfiken på det lilla huset också där mitt i allt.. undrar om någon bor där? ;)

Svar: Men åh haha, tack vad kul :D !!
Emma Grann Fotografi

2017-08-09, 18:00:17 - URL: http://isabyl.blogg.se/
Postat av: alma

WOW! kär i norge genom alla dina inlägg! måste.dit.nu!!!

2017-08-11, 18:18:01 - URL: http://almabengtsson.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: