Follow

Har jag uppnått mina mål 2017?

 
 
I januari skrev jag det här inlägget där jag listade sju mål jag hade med år 2017. Nu är det bara dagar kvar av det här året och dessa dagar går (för mig) ofta ut på att reflektera över året som varit och sätta nya planer inför nästa år. Så jag tänkte börja med att se hur det har gått för mina mål jag satte för snart 12 månader sedan. 
 
 
Hitta ett nytt fotoprojekt  —
Nja, jag har fotograferat väldigt mycket (mer än något annat år i mitt liv skulle jag tro) men inget större projekt har det blivit. Inte så som jag minns att jag drömde om när jag skrev listan i alla fall. 
 
Lägga mer tid på film √
I slutet på förra året startade jag en Youtubekanal och hade som mål att fortsätta uppdatera och träna och bli bättre på film. Jag har inte uppdaterat så ofta som jag hade velat men jag har definitivt lagt ner mer tid på film och blivit mycket bättre på det. Så kvalitet framför kvantitet här! 
 
Äventyra 
Ja! Alltså jag har äventyrat så mycket det här året. Ni som har hängt med här vet ju att jag knappt hunnit uppdatera på grund av allt äventyrande. Stor check på den!! 
 
Publicera fler tips-inlägg på bloggen 
Jag var så sjukt duktig på det här under första halvan av året (jag publicerade ett nästan varje vecka!) men under den senare halvan har det varit lite segt på den fronten. Men fler inlägg har det definitivt blivit, och fler skall det bli! Vad skulle ni vilja se mig göra ett tipsinlägg om? 
→ Ni hittar alla mina foto- och redigeringstips här!
 
Våga (miss)lyckas mer 
Många saker har gått väldigt bra för mig det här året men jag hade aldrig tagit alla dessa steg framåt om jag inte vågade misslyckas lite också. Känns skönt att se tillbaka och känna att jag har vuxit i det här. Vissa gånger har det gått så dåligt att jag känt att jag inte orkat fortsätta men nu kan jag bara se tillbaka på de ögonblicken och vara glad att det hände, för det gjorde mig till en bättre människa och en bättre fotograf. 
 
Besöka andra delar av Sverige 
Yes! Den här har varit på min lista under flera års tid men jag har aldrig lyckats pricka av den förrän nu! I år var jag hela vägen uppe i Kiruna och på riksgränsen mellan Sverige och Norge. Så himla fint där uppe (men sååå mycket mygg!). 
 
Spara pengar (på riktigt) —
Hahaha, alltså nej. Jag köpte en lägehtet (vilket ju är en investering, blabla, men vilket också har gjort mig luspank pga har köpt inredningsgrejer + har nu ett lån på flera miljoner). Vet inte ens om jag vågar sätta detta på nästa års lista, känns som att det här med att vara sparsam är något man antingen kan eller inte kan. Och jag kan inte. Tips mottages gärna! 
 
 - 
 
Ja men hallå, 5/7 är ju ändå bra jobbat, klapp på axeln till mig!
Men kanske satte jag för enkla mål, nästa år blir det 10 hårda mål för jag känner på mig att jag kommer ha massor av ny kraft och inspiration, det bubblar över inom mig redan, älskar den känslan! 
 
Postat av: Emilia Westerström

5/7 är toppen! Jag rodde hem typ 2 av tio haaaahaha

2017-12-27, 20:49:29 - URL: http://emiliawesterstrom.se
Postat av: Last Jedi from Fjärås

Tycker du har kraften och lyckas mycket bra. May the force be with you !!!

2017-12-28, 09:49:22 -

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: