Follow

5 saker ni kanske inte visste om mig

 
 
1. Nu jobbar jag inte längre som Emma Svenssons assistent utan i september blev jag befordrad och kommer nu jobba mer med Fotoresor och som juniorfotograf på Studio Emma Svensson, så himla kul, jag är riktigt taggad på att börja jobba igen! 
 
2. Jag har ett koffeinberoende men inte på grund av kaffe, utan på grund av energidricka. Jag dricker inte kaffe och har aldrig egentligen tyckt om det - men under en stressig vecka kan jag nog dricka 1-2 Nocco om dagen. Vilket varken är bra för mig eller min plånbok, men de är ju så goda. Nu under sjukskrivningen har jag ibland haft som morot att om jag orkar ta mig ner till närbutiken så är jag "värd" en Nocco, haha. 
 
3. Från att jag var cirka 8-9 år till att jag var 16 skrev jag dagbok varje dag (varje dag!!) om mina dagar, tankar och annat jag ville skriva ner. Det är ganska ångestfyllt men också så roligt att läsa igenom alla de böckerna, för jag inser att jag är en helt annan männsika fast ändå inte. Det finns liksom en hel flyttlåda med gamla dagböcker från den tiden. Och jag köpte för ett tag sedan en sprillans ny dagbok och skall nog börja skriva igen faktiskt. Det är en så befriande känsla att skriva ner sina djupa tankar och kunna reflektera över dem på det sättet. Just där och då och även flera månader och år senare. 
 
4. Jag har en liten oskriven regel att jag aldrig vill avsluta ett möte, telefonsamtal eller annat samtal med "Hejdå" utan jag säger oftast "Ha det så bra", "Puss puss!" eller "Vi ses" istället. Jag tycker det känns så mycket bättre.
 
5. Jag älskar tomater! Äter dem som äpplen, minst 3-4 om dagen. Vilket egentligen är perfekt för jag är allergisk mot äpplen, som jag alltid varit så ledsen över för det är ju en så enkel och bra frukt att äta. 
 
Postat av: Saga

Stort grattis till nya jobbet, så kul att läsa!! Har själv skrivit dagbok under nästan hela uppväxten och relaterar till den skumma känslan när man läser dem. Som att det är jag som skrivit men ändå inte!

Svar: Åh tack!! :)
Ja exakt den känslan!! Undrar om jag känner så när jag läser 2017s dagbok om 10 år...
Emma Grann Fotografi

2017-11-19, 12:34:29 - URL: http://nouw.com/sagaaginger
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul att du är befordrad :D Förstår att du är pepp på att börja jobba igen!

Jag kan avsluta samtal med "kram" också :) Det tycker jag känns bättre till t.ex. kompisar för jag har svårt att säga puss till kompisar :P

2017-11-19, 17:56:42 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Ida Jansson

Skulle så gärna vilja åka på fotoresa :)

Svar: Jaa följ med!! :)
Emma Grann Fotografi

2017-11-24, 19:56:07 - URL: http://onlyonewaytogo.blogg.se/

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: