Follow

Nytt jobb i LUCY's Magazine

 
 
Styling: Louise Xin
Hår och makeup: Josephine Golan 
Fotoassistent: Julia Rajcovic
 
 
I förra veckan kom det nya numret av LUCY'S Magazine ut, där mina bilder finns med. Det är andra gången jag får mina bilder publicerade i ett printat modemagazin och jag längtar tills mitt nummer kommer hem i brevlådan! Det är ju något speciellt med att se sina bilder i print ändå. 
 
Ni kan läsa numret både på nätet (här) och i deras printade modemagasin som går att beställa (här).
 
För första gången bad också chefsredaktören mig att skriva en text om min bildserie, och jag satt länge och funderade på något finurligt eller fint att skriva om bilderna, men det slutade med att jag bara skrev lite från hjärtat hur det gick till när bildserien blev till. Såhär står det: 
 
"I love working with fun and exciting teams. Everyone gets to do what they love and do best. 

l've worked with these amazing women several times before and when we do something like this we don't really plan it. This time I think we just decided on silver and white color palette, and I gave Louise and Josephine free hands to become as creative as they wanted to!

Louise actually made that amazing dress after work a couple of nights before the shoot. She is kind of crazy like that. And so talented! I remember that Josephine and I looked at some pictures when we were doing another shoot and we fell in love with this picture of a girl in a silver room by Petra Collins and decided then and there that we were going to do something with silver. I thing we even shook hands that second!

Silver is also what made photography possible from the very beginning, and it is still present in film photography, so I guess I owe silver a little tribute."

Postat av: Mamma Anna

Texten blev precis rätt tycker jag. Från hjärtat är bra. :)

Svar: ❤️❤️❤️
Emma Grann Fotografi

2018-08-15, 07:38:42 -
Postat av: Saga

Wow vilka bilder!!

Svar: Tusen tack :) !
Emma Grann Fotografi

2018-08-15, 10:55:21 - URL: http://nouw.com/sagaaginger
Postat av: Amanda

Otroligt fina bilder Emma! Och väldigt bra skrivet <3

2018-08-16, 20:24:02 - URL: http://nouw.com/amandaparkkinen

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: