Follow

Getter i träd och en stad ur Game of Thrones


Ja det är sant!!
Ni skulle hört oss skrika i bilen när vi körde förbi det här trädet. Alltså, ja det är sant. Getterna är i trädet och de har klättrat upp dit. De äter tydligen barken och bladen och skyddar sig från diverse ormar och andra farliga djur. Och det är så knäppt!! Hela grejen känns ju photoshoppad och vill ni se videobevis på det så kan ni gå in och kolla på min sparade Instagram-story från Marocko, ni hittar min instagram här
 
Det här var på vägen till kusten. Vi valde mellan flera olika kuststäder för vår sista roadtrip i Marocko och det blev kuststaden Essaouira, vilket vi absolut inte ångrade. 




Till skillnad från Marrakech orangea och röda färger så var Essaouira ljust, vitt och blått. Och vi möttes av det mest fantastiska vädret, solsken och ljudet av vågor som slog mot kusten. 

 


Jag blev helt kär i alla dessa stenar och fossiler, så vackra! 

 


Fem kronor för färskpressan juice, ja tack! 




Men precis som Marrakech var Essaouira en stad med konstnärer i centrum. Jag kände mig kreativt inspirerad när jag vandrade genom gatorna. 

 


Vi hittade en superliten dörr. Tänk er att Louise är cirka 160 centimeter lång...

 


Som taget ur en Game of Thrones scen, vilket det också är! De har spelat in flera scener i den här staden, ni kan kolla in en scen härifrån genom att klicka här. Som ett troget fan av serien blev jag ändå lite starstruck, hehe. 

 


Vi avslutade vår visit på stranden med kamelerna. Och vi båda önskade att vi kunde stanna några dagar till, för wow, vilken stad! Skulle rekommendera alla som besöker Marrakech och städer runt omkring att också boka några nätter i Essaouira, en mycket lugnare och minst lika vacker stad. Och att det är vid havet, vilket alltid är ett stort plus för mig! 

En magisk stad! 
 
 
 
Postat av: Johanna

Wow, vilka bilder och vilka miljöer!

2018-12-15, 09:18:02 - URL: http://nouw.com/lindholm
Postat av: Beatrice Jakobsson - Fotograf

JAG ÄLSKAR BILDEN MED GETTER I TRÄDET!! Den är sååå snygg och skulle lätt vilja ha en dom print!!

2018-12-15, 20:55:43 - URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Erika Aouda

Har följt din blogg lite till och från och gick in nu för att kolla igen, och wow <3 som du fångar exakta känslan & atmosfären i underbara Marocko genom dina bilder! Jag kunde känna känslan och värmen när jag kollade igenom allt nyss.. Wow! Tack!

Svar: Men åh vad kul att höra :) <3 Tack!
Emma Grann Fotografi

2019-01-01, 23:09:44 -

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: