Follow

Analogt från några veckor på västkusten

31 december 2017
 
 
Under min jul och nyårsledighet lät jag faktiskt min stora kamera ligga kvar i väskan och jag fotograferade endast analogt med min lilla Nikon FM (den är från 1978, så därav lite krasslig kvalitet på vissa, hehe). 
 
Ett utav mina stora personliga mål med 2018 är att fotografera fler spontana bilder som bara är för mig själv och mina egna minnen. Att inte bara ta de storslagna landskapen på resor och perfekta och uttänkta porträtt, utan mys hemma i soffan eller bara små vardagsgrejer och ögonblick som jag vill minnas. 
 
Såklart kan man ju skriva ut mobilbilder och bilder jag tar med min digitala systemamera också men det är ändå något speciellt med analoga bilder, och jag kände att det behövde bli ett roligt projekt för att jag skulle ta tag i det ordentligt och faktiskt göra det. Bilderna är ju inte storslagna eller för den delen genomtänkta (haha) utan det har verkligen varit spontana ögonblick, vilket känns väldigt viktigt. 
 
Sedan är det ju så praktiskt för när jag lämnar in rullarna så kan man välja att både få det på mejlen och som små "vanliga" printar som jag sedan ska sätta in i ett fotoalbum och skriva lite intill varje bild. Jag fick ett album av Philip i julklapp så nu är jag ännu mer peppad på det här. 
 
Skulle ni vara intresserade av att se några fler av dessa analoga "vanliga" vardagsbildera från mig?
Jag kommer behålla många bilder för mig själv som känns för personliga för att lägga upp men är ni intresserade av fler liknande blogginlägg i framtiden kan ni väl "gilla" det här inlägget så jag vet om det finns ett intresse i alla fall. Sedan lovar jag att mina "storslagna landskapsbilder och perfekt uttänkta porträtt" fortfarande kommer ha en stor roll på min blogg såklart. 
 
 
Fjärås centrum, här växte jag upp. 
 

Jag och Philip spenderade en natt i mammas och pappas sommarstuga långt (!) ute i skogen. Vi kom dit och det var så mörkt att det kändes som att kliva in i en svart vägg. 
Pappas lilla samling av Star Wars-figurer i fönstret och jag utanför stugan på morgonen efter. 
 
En snöig dag. 
 
En solig dag. 
 
Jag och Philip spenderade en natt på ett spa i Göteborg, det var härligt. Jag fick för stora tofflor. 
 
Ett dåligt försökt att tända en flygande lykta på nyårsafton. 
 
Nyårskyssen. 
Postat av: Marie

Så fina och häftiga bilder!

2018-01-14, 12:31:30 - URL: http://maarrre.blogg.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: