Follow

Ny analog kamera!

 
 
Kamera: Nikon Nikkormat EL + 50mm 1,4
Film: "Vanlig" 35mm, går att köpa här!
(adlink)
 
 
Det är ju fortfarande lite kaos med min kamerautrustning så tyvärr ekar det tomt här på bloggen på grund av det. Mitt kamerahus är just nu inne på lagning och när jag får tillbaka det så hoppas jag att jag kan börja blogga (och fota!!) som vanligt igen. 
 
Men förra veckan åkte jag och spontanköpte en analog kamera på blocket (även min analoga blev ju stulen tyvärr), och förra helgen när jag var på västkusten så tog jag med den och testfotade en rulle på den. Och hallå, vad fint det blev! Kär i den här nya kameran! 
 
Här är ett par bilder från helgen: 
 
Vy från flyget, Stockholm - Göteborg. 
 
Direkt när jag kom till västkusten plockade Mathias upp mig och vi åkte och badade. 
 
På väg hem, om ni kisar kan ni skymta de två rådjuren längre bort på åkern. 
 
Morgontrött Iris. 
 
Tystnad och kvällsljus en sen kväll. Stannade och hälsade på söta kossor: 
Jag åt glass med Mathias, mormor och morfar. 
 
Fler badkvällar med brorsan. 
 
Och när det blev för varmt ute satt jag mest inne och sträckkollade serier. 
 
Cisco vilar / Älvsborgsbron i solen. 
 
Innan jag tog flyget tillbaka till Stockholm hade jag en härlig dag med Olivia, Roy och deras supersöta lilla valp Boss (första bilden i inlögget). Vi åt massor av glass!