Follow

En övergiven flygplats med mycket historia

 
 
 Jag vill flytta in här!
 1906 öppnade den här flygplatsen, och det är svårt att föreställa sig alla individer som har gått, skrattat och gråtit innanför de här väggarna. Det är det ju alltid på de här ödeplatserna, men den här är nog den allra äldsta jag varit på. Den har stått övergiven i 30 år och nu har det liksom växt träd både in genom fönstrerna och upp genom golvet. 
 
Så häftigt ändå. Att naturen bara tar över. 
 
Här tog även Tysklands första kvinnliga pilot sitt flygarcertifikat 1911 och byggnaderna har ägts av både Tyskland och Ryssland genom tiden. Det är svårt att ta in tycker jag, allt som hänt på den här platsen. Och nu 2018 åkte vi hit och fotograferade. 
 
Vi avslutade den här dagen med en kall dricka under några träd på en mysig bar i Berlin och sedna åt vi middag på min favoritrestaurang i Berlin - Baraka! Om ni besöker Berlin så är detta ett måste! Man tar liksom av sig skorna, sitter på golvet, myser och maten (och deras mint-te) är MAGISK. 
 
 
 
Postat av: Hemma Hos Felicia

vilket perfekt fotoställe!!

2018-05-27, 20:16:44 - URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/
Postat av: Saga

Wow vilket ställe!! Ser ut att vara drömmen för en fotograf <3

2018-05-27, 20:21:36 - URL: http://nouw.com/sagaaginger

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: