Follow

En månad som frilansfotograf



 
Tiden går fort när man har roligt, eller vad är det man säger? 
Nu har jag varit 100% frilansfotograf i lite över en månad och det går så mycket bättre än jag kunde våga tro. De senaste veckorna har jag fått tacka nej till flera jobb på grund av att jag inte haft tid. 
 
Och förra veckan fick jag mina bilder publicerade i Vouge! Inte för att låta som den mest klyschiga fotografen någonsin men det är ju ändå en dream come true ☺ Så det ska nog gå vägen detta! 
 
Förra veckan var jag i Köpenhamn med Louise och jobbade/hängde på modeveckan där nere. Sista dagen hängde vi på Glypoteket (bilderna ni ser i det här inlägget) och bara tog in all inspiration som fanns där. Vi satte oss bland statyerna och bara njöt av tystnaden. Verkligen tips om ni besöker Köpenhamn! 


Postat av: Angelica Wåhlin

Men wow, vad häftigt att Vogue publicerat också!

2019-02-07, 13:19:58 - URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Sharon

Hej! Underbara bilder och en underbar blogg du driver. Du är en av mina största inspirationer inom foto och jag beundrar verkligen det du gör.

Jag undrar om du kanske hade kunnat skriva ut vilken kamera, men främst vilka objektiv du använder, under bilderna du publicerar? Eller du kanske inte gillar att göra det? Hur som helst, fantastik inspiration du är!

Jag är nämligen på jakt efter något objektiv att använda till vardags och vet sedan tidigare att du använder ett med brännvidd 28mm om jag inte har fel. Undrar mest hur långt/nära man kan komma, som exempelvis den sista bilden här. Med mitt 35mm tycker jag att jag inte får med så mycket som du får, det är mest därför jag undrar ;) Funderar på ett 18-35, känns rätt så bra till vardagsfotografering, men du kanske har något bra tips att dela med dig av?
Kram

Svar: Hej Sharon!
Wow, vad gullig du är. Så glad jag blir :) <3
Tusen tack!

Jag fotar allt som du kan se här på bloggen med min Nikon D610 + 28mm objektiv eller 50 mm objektiv.

När det gäller objektiv jag kan rekommendera så är 28mm verkligen en dröm för vardagsfotografering! Men tänk på att man får med olika mycket beroende på vilken kamera du har. Har man en fullformatskamera så får man automatiskt med mer i bild än med en småformat, så tror att det kan vara det som händer dig med ditt 35mm!

När du går och testar ett objektiv i affären är det därför viktigt att du har din kamera med dig så att du ser hur det blir i just din kamera :) 18-35 är ju också ett toppenobjektiv för vardagsfoto, men ofta kommer man inte ner i samma bländare och ljuskänslighet som med ett fast objektiv (alltså ett man inte kan zooma med), så då är det inte lika bra i mörka förhållanden!

Hoppas att det löser sig för dig och så ledsen för mitt otroligt sena svar till dig! <3
Emma Grann Fotografi

2019-02-08, 19:05:27 - URL: http://leggohouse.blogg.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: