Follow

Sju saker som gör mig extra glad

 

(Utan inbördes ordning) 

 
1. Solnedgångar/uppgångar 
Obviously, haha! Ni som har hängt här ett tag måste ha börjat tröttna på mitt ständida tjat om dessa solnedgångar och detta motljus jämt, haha! Sorry, men jag är verkligen kär i det, det finns inte många saker på den här planeten som kan få mig så lycklig som de där sena sommarkvällarna, solnedgångarna och allt det vackra ljuset!
 
 
2. Katter
Små, stora, svarta, vita, fluffiga... jag älskar katter! Vill verkligen ha (eller känna någon som har) katt igen. Saknar det så mycket!
 
 
3. När någon kommer ihåg småsaker 
Till exempel om man har småpratat med någon och den personen sedan kommer ihåg småsaker (egentligen onödiga saker) som man har sagt - långt efteråt! Ett exempel är att jag nämnde någon gång att jag inte gillar grädde så mycket, och utan att fråga så fixar personen min del av kladdkakan utan grädde - flera veckor efter att jag nämnde det. Bara sånt smått kan göra mig så glad! Jag försöker själv komma ihåg såna små saker om personer, både vänner, bekanta och andra man träffar, för jag vet själv hur glad man blir när någon har lagt ner energi på att faktiskt lyssna och komma ihåg det. 
 
 
 
 
4. Stickade tröjor
Jag tror, helt ärligt, att halva min garderob består av stickade tröjor i olika versioner och färger. Jag hade kunnat leva hela mitt liv i en stickad tröja. Och det gör jag nästan, haha!
 
 
5. Resor
Fast vem älskar inte resor? Jag har varit väldigt lyckligt bortskämd med mycket resor under hela min uppväxt, till väldigt många olika fantastiska platser och nu är jag fast i det. Jag älskar det. Älskar att upptäcka nya platser, älskar flygplatser och känslan jag har när jag är där. Nästa planerade utlandsresa blir i maj, då drar jag och några i klassen till Paris. Längtar så himla mycket!
 
 
6. Jämna pengar
Ni vet när man ska köpa några saker i affären och det blir exakt 100 kronor eller exakt 400 kronor! Det händer så sällan, men varje gång blir jag liksom extra glad, vet inte varför egentligen, haha! Är det bara jag?
 
 
7. Att jag fick ett spännande mejl idag!
När jag kollade min mejl imorse så fick jag en (glad) chock av ett specifikt mejl. Jag vill inte dela med mig riktigt än av vad det innehöll eller vem det var ifrån men.... iiiip, jag blev så glad! Hihihi!
 
 
De här bilderna är tagna av min duktiga syster! 
 
Postat av: Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg

Okej 1. så fint ljus!!!! 2. jag älskar också jämna pengar haha! 3. VAR har du köpt den fina tröjan? :D och 4. roligt med kul mail!

Svar: Haha Maria! ❤️ Tröjan är från Gina Tricot! Tack så mycket!! :D
Emma Grann Fotografi

2016-04-06, 18:47:30 - URL: http://www.mariaekblad.se/blogg
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Kul lista :)
Soluppgångar och solnedgångar är verkligen underbara. Och katter också, jag är glad att jag har mitt lilla monster :)

Stickade tröjor är bra mysigt och resor är ju hur kul som helst :)

Spännande med mailet du fick :)

2016-04-06, 19:01:19 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Josefin Nilsson

Solnedgångar/ soluppgångar är ju så himla fint, verkligen älskar det :)

Riktigt kul inlägg!

2016-04-06, 19:40:24 - URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/
Postat av: Alma

äääälskar flygplatser och tågstationer haha... och katter <3

2016-04-06, 20:49:23 - URL: http://almabengtsson.se/
Postat av: Linn Strömberg

Nummer tre och sex - relaterar!

2016-04-06, 22:22:39 - URL: http://cigarettesncush.blogg.se/

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: