Follow

Tips: De fem bästa fotoapparna

 
 
Förra veckan skrev jag det här inlägget till Emma Svenssons blogg men jag tänkte att jag delar med mig utav det här också. Nu under den mörka delen av året behövs all kreativ hjälp man kan få känns det som (eller det kanske bara är jag?). Ni får jättegärna dela med er utav era favoritappar eller andra tips och trix också!
 
 
Instagram
Såklart! Instagram är världens mest nerladdade fotoapp och har varit det i flera år i rad. Förutom att det är en rolig kanal där man kan följa sina vänner och hitta mycket inspiration så bjuder appen faktiskt på ett ganska bra redigeringsverktyg. Du kan ändra och justera det mesta i bilden, så som att räta upp sneda linjer, ljusa upp och justera färger och skärpa. Det galna är att jag faktiskt har haft Instagram i snart sex år, sedan den allra första början, och har inte tröttnat än – snarare tvärt om – jag har blivit mer och mer nördig och jag älskar när det kommer nya filter eller redigeringsverktyg.
→ Ni kan följa mig på Instagram här.
 
VSCO
Det är en enkel och mycket stilren redigeringsapp med 10 högkvalitativa filter och bra redigeringsmöjligheter. Du justerar enkelt styrka på det filtret du gillar genom att svepa horisontellt över skärmen och du kan också ändra ljus, kontrast, vitbalans med samma teknik. Helt klart favoritappen när du snabbt och smidigt vill fixa till toner och ljus i din bild!
 
Afterlight
Afterlight kostar en liten slant men är väldigt uppskattad av många och har egentligen allt du behöver! Det finns en hel uppsjö av olika filter och ljuseffekter och det bästa – texturerna som appen har att erbjuda. Du kan även (såklart) ändra exponering, kontrast, färgmättnad, vitbalans och skuggor/högdagrar också om du vill.
 
SKRWT
Med hjälp av SKRWT kan du lätt räta upp sneda horisonter eller andra linjer, fixa perspektiv och till och med kompensera för objektiv om du skulle vilja. Är ni som jag och älskar symmetri och raka linjer är denna app ett solklart måste på er telefon.
 
Adobe Photoshop Fix/Photoshop Express
Sist men absolut inte minst har vi de här två apparna från Adobe, som ju också ligger bakom Photoshop och de andra program som de flesta kreatörer använder. Apparna är lika men skiljer sig lite och personligen använder jag för det mesta Photoshop Fix, men i perioder gillar jag även att använda mig utav Photoshop Express och jag tycker absolut att båda apparna är värda att testa. I apparna finns alla vanliga reglage för kontrast och mättnad men jag använder dem främst för att kunna göra lokaljusteringar. Till exempel ljusa upp en specifik del av bilden, dra ner mättnaden någonstans eller ta bort något jag inte vill ha med i bilden.
 
 
Gilla gärna inlägget om ni vill se fler tips-inlägg här på bloggen ♥
 
Postat av: Netti Starby

Åh tack så hemskt mycket för tipsen! :-D Kramis

2016-12-07, 09:55:02 - URL: http://nettistarby.blogg.se/
Postat av: MartinaOlsson

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka nummer 7 i min julkalender nu är öppnad :) Dagens lucka sponsras utav Cewe.se och det du kan vinna är ett valfritt personligt mobilskal från dom som du designar helt efter dina egna önskemål på deras hemsida! Låter detta som något du skulle vilja vinna? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla!
http://martinaolsson.myshowroom.se/63866/julkalender-lucka-7-5/
(en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)​

2016-12-07, 13:13:50 - URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

tack för tips - bara prövat instagram och Photoshop Express

2016-12-07, 14:14:20 - URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Zyllah

Väldigt bra tips. Jag har instagram (Ofc) och VSCO, de älskar jag. <3

2016-12-07, 19:28:26 - URL: http://zyllah.com/
Postat av: Tilda Barkselius

Grymma tips!

2016-12-07, 21:47:29 - URL: http://tilda.vione.co
Postat av: Maria Linnea

Underbar bild! :) Älskar också VSCO! :)

2016-12-11, 16:57:54 - URL: http://mariaslinnea.blogg.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: