Follow

"Vad vill du göra när du tagit examen?"

Foto: Maria Ekblad
 
 
Jag har fått jobb!! 
Men jag tänkte att jag tar det hela från början för er som är intresserade på hur detta gick till...
 
Jag har följt Emma Svensson (aka. RockfotoEmma) i ganska många år nu, på hennes blogg, instagram och genom artiklar och andra skriverier. Hon har varit en an många förebilder. 
 
Alla dessa fotoresor hon gör har alltid lockat mig och en trist novemberdag förra året spontanbokade jag hennes fotoresa som är nu i höst till USA. Vintern blev liksom lite lättare att komma igenom med något att se fram emot. En ungefär lika trist januaridag såg jag att Studio Emma Svensson sökte sommarvikarier och jag skrev ihop ett mejl och sökte sommarjobbet. Jag hörde ingenting på många månader och tillslut glömde jag liksom av det där mejlet jag hade skickat. 
 
Tills en solig aprilmorgon när det plingade till i mejlkorgen och det var ett mejl från Emma Svensson. Kort och gott så skrev hon att det inte skulle bli några sommarvikarier i år, men hon undrade om jag ville komma på intervju för ett heltidsjobb (!!!) så såklart tackade jag ja! Vi träffades tillsammans med Camilla som också jobbar på Studio Emma Svensson och någon vecka senare fick jag börja provjobba. Så jag har provjobbat på sidan av mina studier nu i vår och det har varit så kul! 
 
Och hux flux så hade jag visst ett heltidsjobb på Studio Emma Svensson! Även om det inte gick så fort så kändes det verkligen som det! Min plan efter examen var ju egentligen att flytta tillbaka till Göteborg och frilansa så mycket som möjligt men jag blir visst kvar i Stockholm. Jag är sjukt taggad! Även om jag kommer sakna Göteborg och västkusten otroligt mycket, men det är ju bara en liten tågresa bort trots allt... 
 
Så här har ni en till anledning att det varit lite tyst här på bloggen, för jag jobbar lite på distans redan, men nu är jag i fas och ikväll blir det fotografering i (förhoppningsvis) solen! Och på torsdag skall jag roadtrippa genom skåne och leta locations så då tänkte jag såklart filma och fota massor! Följ mig på snapchat och instagram så missar ni inget (där heter jag emmagrann
 
Ni kan läsa en lång intervju med mig på Emma Svenssons blogg nu också! :)
→ Klicka här för att komma till den!
 
Postat av: Pernilla

Grattis! Vad fantastikst livet kan vara ibland (:

2016-06-21, 17:55:20 - URL: http://pernillaskreativa.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh så kul! Fantastiskt att få ett drömjobb sådär!

2016-06-21, 20:02:52 - URL: http://tildasofias.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh vad kul! Grattis! :D

2016-06-22, 20:37:51 - URL: http://nouw.com/rebeccahjortskull
Postat av: Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg

Åååh grattis Emma, det är så roligt! Jag är glad för din skull. :D

2016-06-23, 00:58:20 - URL: http://www.mariaekblad.se
Postat av: ♫♪ sandra

fan vad roligt, stort grattis och kör hårt!

2016-06-23, 13:04:31 - URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Postat av: Miss Baby Peaches

Vad roligt! Grattis!

2016-06-23, 15:12:51 - URL: http://babypeaches.blogg.se/

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: