Follow

När kaos och stress blir något fint

 
  
Åh, jag vet inte ens vart eller hur jag skall börja att beskriva söndagens (kaosartade men ganska fina) äventyr. Men jag tänker att jag börjar från början för enkelhetens skull... 
 
Första maj. Solen sken och det kändes som att vi gick från vinter till sommar över en natt (!?). Helt plötsligt var det 17 grader varmt och jag var riktigt taggad på en heldag med fotograferingar till mitt examensarbete. Jag hade bokat in fyra modeller, makeupartist, stylist, köpt och fixat kläder (som redan stod redo på plats) och bokat studion från klockan 12-20.
 
Jag åkte extra tidigt, för en gångs skull, och köpte med mig lite drickor och fika så att ingen skulle behöva gå hungrig under dagen. Jippi (!) tänkte jag och skuttade ut från tunnelbanan och promenerade till studion, som ligger i skolan. Satte handen på handtaget och drog. Nähä. Drog igen. Igen. 
 
Första maj. Det är röd dag. Skolan (och då också studion) är stängd hela dagen. Nej. Nej. Nej. Nej. Nej. 
 
Där står jag med två kassar fulla med mat och dricka, makeupartist, stylist och fyra modeller på väg till studion, varav en som kört ända från Karlstad. Alla kläder låg inne i den låsta studion och det var 30 minuter kvar tills folk skulle börja komma och vi skulle börja fota. 
 
Jag ringde en klasskompis i halvt panik och hon lugnade ner mig och sa åt mig att göra det bästa av situationen. Så det gjorde jag! När alla var på plats (efter att jag avbokat de modellerna som bodde i Stockholm) så åkte vi ut till Rågsved och häftiga Snösätragränd som är ett supercoolt ställe med massor av graffiti. Mia gjorde sminket i solen medan fåglarna kvittrade och sedan (efter att vi åkt och letat upp den stackars stylisten Neira i en halvtimme, haha) fotograferade jag Felicia bland betången, färgen och i den coola omgivningarna runt omkring. 
 
Vi träffade en superfin hund och några färgstarka och mysiga människor som visade oss runt och lät oss använda deras grejer (och hund) som rekvisita. Jag är så taggad på att fixa och visa er alla dessa bilder!! 
 
 
 
Alla bilder i det här inlägget är fotade av duktiga Lina Flodins
 
Postat av: Louise Xin

Ser så himla härligt ut !! Blev helt kär i den här location , så himla ballt :D

2016-05-03, 19:35:03 - URL: http://louisexin.blogg.se/
Postat av: ensekundtusentankar.blogg.se

Så coolt ställe! Har varit där å kikar bar men helt klart så vill jag foto där någo dag !

2016-05-03, 21:28:25 - URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Postat av: Sara Ekman

Kul, coola bilder :D

2016-05-04, 12:37:47 - URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: MALIN

Vilket häftigt ställe! Jag är såååå spänd på att se resultatet! Kram

2016-05-04, 13:16:38 - URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Angelica

Åhh se ut som en bra location, ibland blir det bra (kanske bättre?) fast det inte går som planerat! Ser fram emot att få se bilderna :D

2016-05-04, 21:32:01 - URL: http://angelicabengtsson.blogg.se
Postat av: Iisa

så härliga bilder! <3

2016-05-15, 13:51:54 - URL: http://autre.fi/iisasmeds

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: