Follow

En spontan kväll i Alabama Hills


Nu hoppar jag tillbaka till fotoresan i USA tidigare i somras och en av de bästa och mest spontana kvällarna vi hade där. Efter att vi hade varit i Death Valley (klicka här för att komma till mitt blogginlägg därifrån), så åkte vi mot Mammoth Lakes och körde då igenom Lone Pine där vi skulle äta middag. På vägen dit såg vi den här vyn och alla satt och fotade som galningar genom bilfönstret. 

 

Vi stannade i Lone Pine, åt middag, och fotade lite porträtt på varandra. Jag fotograferade några polaroidbilder som vanligt. 



Men direkt efter middagen när vi egentligen skulle åka till Mammoth Lakes åkte vi istället upp mot bergen en bit och fotograferade solnedgången där. 

 

Det var magiskt... 


Här ser ni Mount Whitney, USAs högsta berg utanför Alaska. 

 



Det var väl värt att få köra i totalt mörker och lite åskstorm i några timmar till Mammoth Lakes sedan. Jag älskar verkligen såna här spontana grejer! Jag var i Lone Pine och bland de här bergen förra hösten också men inte på kvällen såhär, det var en helt annan känsla. Då var jag också helt ensam och inte med 14 andra foto-nördar så det kan ju vara en bidragande faktor, hehe. 
 
Och juste, hallå! I juni nästa år åker jag och Frida på samma resa till USA igen, ni kan läsa mer och boka platser här! Det är redan flera platser som är bokade, så himla kul! Jag längtar redan ♥
 
 
 
Postat av: Louise

Wow! Visst gör ni inte såna här resor för folk äldre än 21 år? Så synd, hade så himla gärna velat åka!

Svar: Jo vi gör det men jag tror inte det blir någon nästa år tyvärr för vi hinner inte det. Men vi hade en förra året och har haft fler innan så det kommer :) Det är bara USA som är ungdomsresa också, alla våra andra resor har inga åldersgränser!
Emma Grann Fotografi

2017-08-16, 22:28:24 -
Postat av: Johanna

Otroligt vackert! Naturen är verkligen helt fantastisk! :)

2017-08-17, 09:26:05 - URL: http://nouw.com/johannashouse
Postat av: Saga

Åh vilka drömmiga bilder! Blir sugen på att följa med på en av dessa resor någon gång :)

2017-08-17, 14:01:52 - URL: http://nouw.com/sagaaginger
Postat av: Sara

Tack snälla! :D

Wow vilka bilder, älskar himlen!

2017-08-17, 19:53:57 - URL: http://www.saraklintberg.blogg.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: