Follow

Magiska dagar i Berlin

Nikon D600 + Nikkor 28mm 1,8
 
Inatt kom jag hem efter tre helt fantastiska dagar i Berlin. Staden jag har besökt flera gånger och varje gång intalar jag mig själv att jag måste åka dit oftare. Det är något speciellt med just Berlin och jag är och har sedan första gången varit lite förälskad i staden.  
 
Just den här helgen var något extra. Jag jobbar ju med Fotoresor och vi behövde kolla upp flera platser till en fotoresa som heter just "Ödeplatser i Berlin" som vi ska göra nu i juni. Och eftersom att just ödeplatser kan ändras (eller plötsligt rivas) väldigt snabbt så behövde jag kolla upp platserna (och massor av nya platser) nu några veckor innan den riktiga resan. Deg gjorde jag tillsammans med Mira och Tilda som också är med i produktionen av den här resan. Vi träffades på Arlanda klockan fem i fredags morse och hängde ihop i två och ett halvt dygn då vi jobbade stenhårt för att hitta de allra bästa platserna i Berlin. 
 
Det var längesedan jag kände så väldigt många olika känslor på så kort tid under de här dagarna. Glädjen över att få resa, pirret när jag skall träffa nya människor för första gången, pressen att hitta de bästa platserna, sovångest efter väldigt få timmar sömn, stress över att köra en manuell bil när jag inte har gjort det på länge (+ stoltheten när det gick förvånansvärt bra), den otroliga spänningen när vi smög in genom hål i stängsel och klättrade över murar för att komma in på dessa övergivna platser, förväntningarna när man kliver in i ett övergivet hus, paniken när vakter upptäcker oss, hjärtklappning när vi ligger gömda någonstans och drenalinet av att springa genom gräset och buskar tillbaka till bilen igen. Men framför allt lyckan. Lyckan över att jag får uppleva allt det här. Det har varkligen varit en helt magisk helg, som om den nästan inte ens var på riktigt. Alla platser var så filmiska och drömska att det va svårt att smälta. Nu när jag tittar tillbaka på bilderna känns det så otroligt att jag har varit där... 
 
 
PS! Det här är bara ett litet urval från den första dagen vi spenderade i och utanför Berlin. Dag två och tre kommer i senare inlägg, de blev så många bilder på en gång annars! 
Postat av: Jenni Lenita

wow vilka detaljer, sådana där platser är så himla häftiga. Otroligt coola bilder också :)

Ha det så gott <3

2017-05-16, 06:37:38 - URL: http://jennilenita.blogg.se
Postat av: alma

wow!!!!!

2017-05-16, 12:02:18 - URL: http://almawiola.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag dör
Vill nån gång åka till massa öde platser i europa och fota (:

2017-05-16, 19:03:00 -
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Läckra bilder! Det är något speciellt med ödeplatser :)

2017-05-17, 20:17:34 - URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: