Follow

Dagen då Island levde upp till sitt namn


Den femte dagen på Island roadtrippade vi ut till en enorm glaciär. 


Vi fick hjälp att sätta på oss stegjärn som passade. För vi skulle ut och hika på glaciären!

Jag såg att flera har frågat vart min gula jacka är ifrån och den är tyvärr slutsåld online men det finns liknande här och här! (Adlinks)
 
Jag frågade vår guide hur djupa sprickorna var och hon sa "Nja, inte så djupa just nu. Kanske 30-40 meter". 
Jag kände mig ganska badass med stegjärn och isyxa där ute. Så coolt ändå! 
 
Sedan började solen gå ner och vi återvände till bilarna för att köra till nästa location. Med hög musik i högtalarna och var sin pizza till middag fick vi lite ny energi! 
 
Vi fotade Helin vid vattnet med solnedgång, isblock och vilda sälar i bakgrunden. Drömmigt! 
 
 
 
Det var så mycket is den här dagen!
Island levde verkligen upp till sitt namn. Vi avslutade dagen här på en svart strand med att fotgrafera isblock med lång slutartid. Så att vattnet blir sådär fint och fridfullt.
 
Vilket verkligen var motsatsen till verkligheten, haha! Vi fick fly vågorna varannan minut och jag hade vatten upp till knäna vid ett tillfälle. En kamera hamnade till och med i vattnet (oh, the horror!!), men till allas stora förvåning har den kameran faktiskt klarat sig. 
 
Postat av: Sara Karolina

Så härliga bilder!! :D

2017-09-24, 16:16:27 - URL: http://nouw.com/sarakarolina
Postat av: Amanda FOTO

Magiska bilder!

2017-09-24, 20:12:05 - URL: http://nouw.com/amandaparkkinen
Postat av: johanna

men alltså lägg av vad ballt, hur häftigt som helst ju!

2017-09-24, 20:48:25 - URL: http://nouw.com/lindholm

Tjäna pengar på din blogg! (adlink)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: